A.V.A İnceleme
Başlamadan önce oyunda gerçekten iyi oyuncular olduğu için oynamaya korktuğum bir oyun olduğunu belirtmek istiyorum.
A.V.A, Unreal Engine 3 ile yapılmış olduğu için büyük bir ilgi çekmiş, 2006 yılında G-Star’da duyurulduğunda gerçekçi hareketleri ve arkaplanı, hali hazırda bulunan FPS oyunlarda olmayan savaş yönetme sistemi sayesinde oyuncuları kendine çekmişti.
Karakter Oluşturma, Eğitim Modu ve Sınıflar
Oyunu ilk açtığınızda karakter, kullanıcı adı ve bir yüz seçebiliyorsunuz. Yalnız söylemem gerek, seçtiğim yüz bir filmden fırlamış gibiydi. Karakteri oluşturduktan sonra oyun size 50.000 Euro (oyun içi döviz) ve bazı temel silahları veriyor. Ayrıca oyuna yeni başlayanların kesinlikle eğitim moduna girmesi gerekiyor. Daha ne olduğunu bile fark etmeden oyunu kaybedebilirsiniz. Üstelik eğitim modunu tamamladıktan sonra oyun size 10.000 Euro daha veriyor, kaçırmayın derim.
Oyunda öncü, nişancı ve keskin nişancı gibi sınıflar bulunuyor. Öncüler yakın mesafelerde uzlaşmış bir sınıf. Oldukça hızlı hareket edebiliyorlar anca uzak mesafelerde pek etkili değiller. Yakın mesafede güçlü ve hızlı bir oyun isteyenlerin seçmesi gereken bir sınıf.
Nişancılar taarruzda uzmanlaşmış bir sınıf. Yakın mesafede öncülerden ve uzak mesafede keskin nişancılardan zayıflar. Tam olarak ikisinin ortasında yer alan bir sınıf diyebiliriz. Yeni oyuncular için en iyi sınıfın bu olduğunu düşünüyorum.
Keskin nişancılar ise uzak saldırıda uzmanlaşmışlar. Yakın mesafede hemen ölebilirsiniz, ancak uzak mesafede en arka sıradaki öğrencinin alnına tebeşir atmayı başarabilen bir öğretmen kadar keskin nişan alabilirsiniz. Hızlı reflekslere sahip oyuncular kesinlikle bu sınıfı seçmeli.
Silahlar ve Kontroller
Oyunda gerçekten fazla silah var. Her tür ve renk ile oyuncunun tarzına uygun olarak tasarlanmış silahlar, oyunu daha eğlenceli kılıyor ve sürekli güncelleniyorlar.
Ayrıca para harcamak istemeyen oyuncular için kapsüller bulunuyor. İçinde çeşitli silahlar bulunan bu kapsüllerin bazıları oyun içi parayla da alınabiliyor. Ancak bu kapsülleri 3. seviye Çavuş olmadan alamıyorsunuz.
Bir de sadece ben mi böyleyim bilmiyorum ama oyundaki kısayol tuşları kafamı çok karıştırdı. Daha sistematik olabilirdi sanki.
Başarımlar ve Rozetler
Oyuncuyu A.V.A’ya çeken bir başka şey ise başarım ve rozet sistemi. Belli başlı görevleri gerçekleştirdiğinizde ödül alabiliyorsunuz. Oyun bittikten sonra savaş ödülleri ekranından bu ödülleri edinebiliyorsunuz. Sonuç ekranı ise oyuncunun anlayabileceği şekilde tasarlanmış.
Arpacık ve İnce Nişan Özelliği
Menzili farklı silahlar arpacık ve ince nişan özelliklerini kullanabiliyor. Fakat farklı olmayan bazı silahlar ya hiçbir şey kullanmıyor ya da bir buçuk kat yakınlaştırma özelliğine sahipler. Ancak arpacık ve ince nişan birdenbire yaklaşıyor ve insanı rahatsız ediyor.
Savaş Yönetme Sistemi
Oyun başlarken seviyesi en yüksek oyuncuya takım komutanı olduğunu belirten bir teleskop veriliyor. Teleskopu açıp yakınlaştırarak düşman askerlerini görebilir, bunlara tıklayarak düşman askerlerin yerlerini takım arkadaşlarınıza gösterebiliyorsunuz. Arkadaşlarınız bu askerleri öldürürse takım komutanı ek puan kazanıyor.
Son Bakış
Oyun genel olarak oldukça başarılı. Silahlar arasındaki denge güzel kurulmuş. Oyundaki tek sinir bozucu kısım her oyun sonunda karşımıza çıkan para eşyasını satın almazsak kazandığımız oyun içi parayı cüzdanımıza atamıyor olmamız. Ancak buna rağmen gerçekten bağımlılık yapan bir oyun olduğunu unutmamak gerekiyor.