Fallout Tactics Brotherhood of Steel Hikayesi
Bir Nükleer Savaş Sonrası Hikayesi
Kaliforniya'da bulunan askeri mahzenlerden biri, medeniyeti yeniden kurmaya kararlı savaştan çıktı. Üstün silahlarını kullanarak çevredeki çorak araziyi geri almayı başardılar. Bu Vault'un üyeleri, medeniyeti restore etmeye, yeni ve daha iyi teknolojileri geri kazanmaya veya geliştirmeye adanmış bir organizasyon olan Çelik Kardeşliği'ni kurdu.
Ancak kısa süre sonra Kardeşlik'te bir bölünme oluştu. Bir hizip, asker eksikliğini önlemek için kabilelerin örgüte katılmasına izin verilmesini destekledi. Diğer grup, Kardeşliği saf tutmak ve yabancıları kabul etmemek istedi. Genişlemeye, karşı fraksiyon kazandı ve diğer fraksiyon, ilk Fallout oyununda mağlup edilen mutant ordusunun kalıntılarını yok etmek için büyük hava gemileriyle dağların ötesine gönderildi.
Ancak gemileri bir yıldırım çarptı, gemiler dağıldı ve zorunlu iniş yapmak zorunda kaldı. Hayatta kalan hava gemilerinden biri, savaş sonrası Chicago'nun kalıntılarının yanına düştü. Yeniden bir araya geldikten ve kabilelerle hiçbir ilgisi olmayan Kaliforniya'daki Kardeşlik üyelerinden kurtulduktan sonra, kazadan kurtulanlar Chicago yakınlarında bir ilk üs kurdular ve yabancıları toplayarak ve tüm ülkeye yayılarak büyüyecek, genişleyecek yeni bir Kardeşlik kurdular.
Oyun başladığında, Kardeşlik Chicago'yu çevreleyen bölgeyi ele geçirmeye çalışıyor. Kardeşlik, aşiret köylerine koruma sağlayarak aşiretlerin arasından yeni askerler toplayabilir. Oyunun başında, oyuncu karakteri, Kardeşlik'e yeni katılan ve mevcut inisiyelerden oluşan bir asker ekibine liderlik etmekle görevlendirilen bir İnisiyedir. Bölgedeki akıncılar, Kardeşlik'in otoritesine meydan okumadır, bu nedenle oyuncunun inisiye ekibi, haydut liderlerini öldürmek ve haydut tehdidini ortadan kaldırmak için gönderilir.
Akıncılara karşı yapılan sefer onları çorak araziye dağıtmayı başardıkça, oyuncu karakteri tamamen Kardeşliğe kabul edilir ve Kardeşliğin nihai amacını öğrenir - Büyük Ovalar'ın batısında, Vault Zero'yu aramak için Rocky Dağları'na doğru bir sefer düzenlemektir. En üst düzey hükümet, bilim ve askeri liderlerin barındırıldığı ve mevcut en yüksek teknolojinin korunduğu, savaş öncesi Vault ağının tek seferlik çekirdeği ve komuta merkezi.
Kardeşlik hikayesinde bir sonraki zorluk, atıkların hayvanlarını kontrol edebilen ve Deathclaw'ları hizmetkarları olarak kullanmaya başlayan Beastlords'lardır. Kardeşlik bir kez daha tehditle savaşır ve bir kez daha Kardeşlik galip gelir. Ancak Kardeşlik dinlenmeden önce, Kemer olarak bilinen bir bölge olan savaş sonrası Missouri'ye girerken yeni bir düşmanla karşılaşırlar. İlk savaşlar Kardeşlik için olumsuz geçer. Silahsız ve insansız, Kardeşlik St. Louis'in dışında ezilmiştir. Orada Kardeşliğin başı General Barnaky, mutant ordusunun lideri Toccomata tarafından yakalanır. Kardeşlik geri çekilebilse de, sürekli saldırı altında kalıyorlar.
Bir mühimmat üretim tesisini yok etmek için gönderilen bir ekip, bunun yerine mutant kısırlığı iyileştirmeye adanmış bir laboratuvar bulur. Kardeşlik, laboratuvarı gelecekteki bir pazarlık kozu olarak kullanmak için talep ediyor. Birkaç gün sonra, Kansas City'nin harabelerindeki hortlak kasabası Gravestone'da, Kardeşlik izcileri bozulmamış bir nükleer bomba bulurlar. Kardeşlik, kasabayı birkaç mutant tecavüzüne karşı korur ve yakında silahı güvenli bir sığınağa götürebilirler.
Kardeşlik keşif, mutantların üssünün Osceolla'da, harap olmuş Kardeşlik zeplinlerinden birinin kalıntılarının yakınında olduğunu ortaya koyuyor. Bir ekip üsse girmek için savaşır. İçeride, ölmekte olan Toccomata'yı bulurlar. General Barnaky'nin batıdan gelen ve mutant ordusu için bile çok güçlü olan bilinmeyen bir tehditte kaybolduğunu ortaya koyuyor. Ekip, mutant liderin saklandığı odaya girerken, Kardeşlik hava konvoyunun liderlerinden Paladin Latham'ı bulur.
Mutantlara Lider Olmak
Takıma, düştükten sonra mutantların liderliği için Gammorin ile göğüs göğüse dövüştüğünü söyler. Latham kazandı, ancak savaştan kaynaklanan bir kafa travması enfekte oldu ve kısa süre sonra hayal kırıklığına uğradı. Latham, Gamorin kimliğine büründü ve yeni ordusunu eski müttefiklerine karşı yönetti. Ekip, Kardeşliği daha fazla tehlikeye atmadan önce Latham'ı öldürür.
Yakında, batıdan gelen tehdit kendini ortaya koyuyor. Bir robot ordusu Amerika'nın Ortabatısını kasıp kavuruyor. Kendini teknolojiye tapmaya adamış bir tarikat olan yağmacılar, Kansas'ta iki ordu çatışırken Kardeşlik ve robotlar arasında kalır. Yağmacılar iki cepheli bir savaş başlatmaya çalışsalar da kısa sürede yenilirler ve elektromanyetik bir darbe silahı karşılığında Kardeşlik arasında sığınak ararlar. Kardeşlik kabul eder ve yeni teknolojiyle donanmış bir ekip, Colorado'ya Vault Zero'ya doğru ilerlerken bir robot onarım tesisini yok eder.
Robotların Vault Zero'dan geldiği ve Hesap Makinesi olarak bilinen esrarengiz bir düşman tarafından yönetildiği ortaya çıkıyor. Kardeşlik tarafından ortaya çıkarılan kanıtlar, Vault'ta Hesap Makinesi'ni bilgisayarların ve insan beyninin birleşiminden yaratan feci bir deneye işaret ediyor. Robotlar yeniden toplanır, ancak Kardeşlik, bir robot üretim tesisini yok etmek için momentumu kullanabilir. Robotlar, Kardeşlik sığınakları arasında dolaşan bir tüccar olan Bartholemew Kerr'i ele geçirdiklerinde bu planı bozarlar. Robotlar bu bilgiyi ondan alabilirlerse, Kardeşliği yok edebileceklerdi. Ancak ekip zamanında gelir ve tüccarın hayatına son verir. Oradayken, General Barnaky'nin beyni kayıp olan cesedini de keşfederler.
Robotlar sert baskı yaparken, Kardeşlik, yeraltı Cheyenne Dağı Kompleksi'nde bulunan Vault Zero üssündeki robotları yok etmek için bir plan oluşturur. Kardeşlik, ele geçirilen nükleer savaş başlığını kullanarak kasaya bir girişi patlatmayı umuyor. Cheyenne Dağı'nın eteklerinde zorlu bir savaşın ardından, bir Kardeşlik ekibi savaş başlığını yerleştirir. Patlama işini yapıyor ve iki ekip sığınağa giriyor. Patlama nedeniyle elektrik kesildi, ancak asansörlerin kullanılabilmesi için ekiplerden birinin yardımcı gücü bulması gerekiyor. Bu sırada robotlar, Kardeşliğin sığınağına saldırıyor. Kasada, güç kısa süre sonra tekrar açılır ve takım alt seviyeye ilerler.
Orada bir siborg General Barnaky tarafından yönetilen robot ordusunun sonuncusu ile karşılaşırlar. Ancak General, karısı Maria için dünyayı güvenli hale getirme vaadi hatırlatıldığında saldırmaz. Ekip daha sonra Hesap Makinesi'ne ulaşır. Sığınağı koruyan son robotları yendikten ve Hesap Makinesi'ni canlı tutan beyinleri yok ettikten sonra, Hesap Makinesi mangadan savaşı sona erdirmek ve dünyaya barış getirmek için onunla akıllara katılmasını ister. Takıma, Hesap Makinesi'nin kendi kendini imha etmesine izin verme, manganın bir üyesini onu tamir etmek için bir beyin donörü olarak feda etme veya General Barnaky'nin (eğer hayatta tutulduysa) donör olmasına izin verme seçeneği verilir.