Dark Souls Serisi ve Tüm Souls Oyunları
Serinin yaratıcısı olan Hidetaka Miyazaki, Dark Souls II ve harici olarak geliştirilen Demon's Souls oyununun PlayStation 5 için yeniden yapımı haricinde her oyun için yönetmen olarak görev yaptı.
Souls serisine ait oyunlar üçüncü şahıs bakış açısıyla oynanır; silahlar ve sihirle düşmanlarla savaşırken birbirine bağlı ortamları keşfetmeye odaklanır. Oyuncular, NPC tipi karakterler ile etkileşime girerken, hikayede ilerlemek için bölüm sonu canavarları ile savaşır. Seri, yüksek zorluk seviyesi nedeniyle hem övüldü, hem de eleştirildi. King's Field, Bloodborne ve Sekiro Shadows Die Twice gibi FromSoftware şirketine ait diğer oyunlar, Souls serisi ile ilgili birkaç kavramı paylaşır.
Demon's Souls (2009 ve 2020)
2009'da PlayStation 3 için piyasaya sürülen Demon's Souls, Souls serisindeki ilk oyundur. Aynı zamanda King's Field serisinin manevi devamı olarak tanımlanır. Demon's Souls, ölümlülerin ruhlarıyla ziyafet çeken şeytanları ortaya çıkaran lanetli bir sis tarafından harap edilen Boletaria krallığında geçiyor. Önceki oyunlardan farklı olarak Demon's Souls, oyuncuların beş bağlantılı dünyadan birine girmeden önce seviye atlayabildiği, ekipmanı tamir edebileceği veya belirli ögeleri satın alabileceği Nexus olarak bilinen bir merkez sistemi kullanır.
Dünya Eğilimi özelliği ayrıca bir dünyayı keşfetme zorluğunun kaç bölüm sonu canavarı öldürüldüğüne ve oyuncunun nasıl öldüğüne bağlı olduğu Demon's Souls yapıtına özel bir sistemdir. Oyun, bir karakter yaratma sistemini içerir ve doğrusal olmayan bir dizi çeşitli konumlarda düşmanlarla savaşarak ganimet toplamayı vurgular. Oyuncuların diğer gerçek oyuncuların dünyaları için mesajlar ve uyarılar bırakabilecekleri, onlara yardım etmek veveya onları öldürmek için diğer oyunculara katılabilecekleri tek oyunculu entegre bir çevrimiçi sisteme sahipti.
2016'da Miyazaki, Demon's Souls oyununun yeniden yapım talebini kabul etti, ancak kişisel olarak böyle bir proje üzerinde çalışmakla ilgilenmediğini ve bunun yerine, harici bir şirketin bunu yapma olasılığına açık olduğunu da sözlerine ekledi. Haziran 2020'de Bluepoint Games tarafından oyunun yeniden yapımı, Kasım 2020'de PlayStation 5'te piyasaya sürülmek üzere duyuruldu. Orijinal oyunu birlikte geliştiren ve Bluepoint Games'e Shadow of the Colossus'un önceki yeniden yapımında yardımcı olan Japan Studio, bu oyunun yeniden yapımının geliştirilmesine de yardımcı oldu.
Dark Souls (2011 ve 2018)
Dark Souls, Souls serisinin ikinci oyunudur; Demon's Souls yapıtının manevi devamı olarak kabul edilir. FromSoftware, Demon's Souls için bir devam oyunu geliştirmek istedi, ancak Sony'nin fikri mülkiyete sahip olması, diğer platformlarda bunu yapmalarını engelledi. Buna karşılık farklı bir isim olarak Dark Souls, 2011'de PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasaya sürüldü. 2012 yılında, Dark Souls Ready to Die Edition; PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasaya sürüldü; kendisi Artorias of the Abyss isimli indirilebilir içeriğine sahipti.
Dark Souls, Lordran krallığında geçiyor. Oyuncular, kendileri gibi ölümsüz insanların kaderini keşfetmek için yola çıkan lanetli bir insan karakterinin rolünü üstlenirler. Dark Souls'un konusu, öncelikle çevresel ayrıntılar, oyun içi Lore ögeleri ve oynanamaz karakterler üzerinden diyalog yoluyla anlatılır. Oyuncular, hikayeyi ara sahneler gibi daha geleneksel yollarla anlamak yerine ipuçlarını bir araya getirmelidir. Dark Souls ve önceki oyunu Demon's Souls, serinin yüksek zorluk seviyesi nedeniyle tanınırlık kazandı. Oyunun bir iyileştirilmiş versiyonu olan Dark Souls Remastered ise Mayıs 2018'de piyasaya sürüldü.
Dark Souls II (2014)
Dark Souls II, Souls serisinin üçüncü oyunudur. Önceki iki oyunun aksine, yönetmen Hidetaka Miyazaki, Bloodborne'u yönetmekle meşgul olduğu için rolünü tekrarlamadı, ancak yine de süpervizyonda yer aldı. Bu oyun 2014 yılında PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasaya sürüldü. 2015 yılında ise PC, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 4 ve Xbox One için The Lost Crowns isimli indirilebilir içeriğine sahip güncellenmiş bir sürüm olan Dark Souls II Scholar of the First Sin başlığı altında tekrar yayımlandı. Oyun, oyuncunun ölümsüz lanet için bir tedavi bulması gereken Drangleic krallığında gerçekleşir.
Dark Souls III (2016)
Dark Souls III, E3 2015'te duyuruldu. Japonya'da 24 Mart 2016 ve dünya çapında 12 Nisan 2016'da PC, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürüldü. Oyun, kısmen Bloodborne oyununun oynanışına atfedilen önceki Souls oyunlarından daha hızlı ilerliyor. Oyun, oyuncunun bir döngüyü bitirmesi gereken Lothric krallığında gerçekleşir.
2017'de, temel oyunu ve her iki genişletmeyi (Ashes of Ariendel ve The Ringed City) içeren Dark Souls III The Fire Fades, tekrar yayımlandı. Dark Souls III; hem eleştirel, hem de ticari olarak başarılıydı ve eleştirmenler onu seriye layık ve uygun bir final olarak nitelendirdi.
Diğer Souls Oyunları
Şubat 2016'da Bandai Namco Entertainment, Dark Souls III'ü tanıtmak için ücretsiz bir mobil sonsuz koşucu oyunu olan Slashy Souls'u piyasaya sürmek için GameStop ile ortaklık kurdu. Oyun, piksel sanat tarzında sunuldu ve serinin zorluk seviyesini paylaştı. Oyun son derece olumsuz eleştirilerle karşılaştı.
FromSoftware tarafından geliştirilen King's Field serisi, Souls serisinin ruhani bir atası olarak kabul edilir.
1994'te PlayStation için King's Field ile çıkış yaptı ve diğer yan oyunlara ek olarak üç devam oyunu üretildi. Bloodborne, Sekiro Shadows Die Twice ve Elden Ring gibi Miyazaki tarafından yönetilen FromSoftware şirketinin diğer oyunları, Souls ile aynı kavramların çoğunu paylaşır ve çoğu zaman seriyle ilişkilendirilir. Video oyunu dünyası genellikle bu oyunları Soulsborne olarak adlandırır.