Deathloop Nasıl Oynanır?
Deathloop Ne Zaman Çıkacak?
Oyun, PC ve PlayStation 5 için 14 Eylül 2021 tarihinde piyasaya sürülecek. Ayrıca oyunun, 2022 senesinde Xbox Series XS için de piyasaya sürülmesi bekleniyor ama henüz bu konuda resmi bir açıklama bulunmuyor.
Deathloop Hikayesi
Deathloop, Blackreef adasındaki bir kumsalda uyanan, bir zaman döngüsüne sıkışmış suikastçı olan Colt rolünde oyuncu karakterine sahiptir. Bir zamanlar garip deneylerin yapıldığı eski bir ordu üssü olan Blackreef'in diğer sakinleri adaya yatırım yapmış ve görünüşte sonsuza kadar sürecek bir parti düzenlemek için bu gece için toplanmıştır; her gecenin sonunda ada sıfırlanır. Bu sıfırlama nedeniyle, partiye katılanlar, önceki döngünün anıları veya etkileri olmadan döngünün başında uyandıkları için eylemlerine dikkat etmezler. Colt bu döngünün bir parçası olsa da, her döngüde partiye katılanların davranışlarını ve kalıplarını öğrenerek anıları tutar.
Colt, gece yarısından önce ada genelinde sekiz hedefi yok etmekle görevlendirildi; bir tanesini canlı bırakmak bile zaman döngüsünün sıfırlanmasına ve işini geri almasına neden olacaktır. Ayrıca, Colt sekiz hedefi almadan önce ölürse, döngünün başında tekrar uyanacaktır. Gerçek zamanlı olarak çalışan bir zaman döngüsüne sahip başka bir oyun olan The Legend of Zelda Majora's Mask'in aksine, Deathloop oyunundaki zaman döngüsü kesin olarak zamanlanmış değildir ve oyunculara bu sekiz hedefi tek bir döngüde çıkarmak için daha fazla zaman ve özgürlük vermeyi amaçlar.
Diğer Oyunlardan İlham
Oyuncu, oyun dünyasında hareket etmek, muhafızlardan kaçınmak veya onları ortadan kaldırmak ve doğru sırayı bulmak için Colt'un hedeflerinin modellerini öğrenmek için Arkane'nin önceki Dishonored ve Prey oyunlarında olduğu gibi gizlilik, parkur, saldırı becerileri, ekipmanlar ve güçlerin bir kombinasyonunu kullanır. Oyun, oyuncunun alternatif olarak zaman döngüsünü korumak ve Colt'u çıkarmakla görevli bir ajan olan Julianna rolünü üstlenebileceği çok oyunculu bir özelliğe sahiptir. Oyuncu bu rolü üstlendiğinde rastgele bir oyuncunun oyununa girer ve onların oyununa müdahale edebilir. Çok oyunculu kısım isteğe bağlıdır ve oyuncular oyunlarında başkalarının Julianna rolünü üstlenmesini engelleyebilir, bunun yerine Colt'u durdurmaya çalışmak için bunu bilgisayar kontrollü bir rakibe bırakabilir.
Deathloop, öncelikle Arkane Studios tarafından Lyon, Fransa içerisindeki mekanlarında geliştiriliyor. Oyun yönetmeni Dinga Bakaba, oyunu aslında oyuncunun önceki birçok koşuda başarısız olduktan sonra tek bir mükemmel koşuda nasıl çözeceğini bulması gereken bir cinayet bulmacası olarak tanımlıyor. Oyun, oyuncunun her koşuda bu bulmacanın gerekli parçalarını öğrenmesine yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır.
Ancak geliştirici ekibin bunu bir meydan okuma haline getirmek için bir öngörülemezlik unsuruna ihtiyacı vardı. Video oyunlarındaki mevcut yapay zeka inandırıcı davranışlara yol açabilirken, yapay zeka şaşırtıcı eylemlerden yoksun olma eğilimindedir. Bu, oyuncunun oyununu rasgele etkileyecek şekilde Julianna'yı kontrol edecek ikinci bir çevrimiçi oyuncunun getirilmesine yol açtı. Deathloop yine de çevrimdışı olarak da oynanabilir.
Dishonored ve Prey Karışımı
Deathloop, hem Dishonored serisinin, hem de Prey'in unsurlarını birleştirir. Oyuncuya, çoğu hem Dishonored hem de Prey'den gelen güçleri yansıtan mükemmel döngüyü tamamlamaya çalışmak için seçebilecekleri çok çeşitli yetenekler verilir. Oyun, oyuncunun Dishonored'daki gibi gizlilik ve ilgili yetenekleri sessizce hareket etmesine izin verirken, Deathloop, oyuncu olmayan karakterlerin ölümcül olmayan şekilde kaldırılmasına izin vermez; Arkane, düşmanları öldürme veya boyun eğdirme seçiminin oyuncuları ağırlaştırdığını kabul etmiştir.
Bakaba'ya göre bu gizlilik yetenekleri, Colt'u John Wick gibi dövüştürmek için diğer yeteneklerle birlikte zincirlenebilir. Julianna karakteri benzer yeteneklere sahiptir; bunların çoğu, Colt dahil olmak üzere oyundaki herhangi bir karakteri taklit edebilmek ve böylece oyuncuyu onunla gerçek hedeften uzaklaştırmak gibi aktivitelere müdahale edebilmek gibi Prey yeteneklerine daha yakındır. Bu arada, oyunun Blackreef isimli mekanı Faroe Adaları'na dayanmaktadır ve Swinging Sixties stillerinden ilham almıştır.