En Kafa Karıştırıcı Sonlu Oyunlar
En akılda kalan oyunlardan bazıları, belirsiz sonlara sahip olanlardır (bazen gerçekten hiç bitmeyen), çünkü bunlar oyuncuları konuşmaya ve hayran kitlesini meşgul etmeye devam eder. Oyunun geliştiricileri neyi aktarmaya çalışıyordu Şimdi gelin, bu tarzdaki oyunlara bir göz atalım.
Inside
Korku oyunu Inside, kontrol temasını ele alıyor. İki sonu vardır bir ana son ve bir sır son. Her iki seçenek de kesinlikle nihai sonuçları hakkında tahminde bulunmanıza izin veriyor. Ana sonda, ana karakter grotesk bir yaratık tarafından tüketilir ve ardından yaratık, onun kontrolünden kaçar.
Oyuncular, yaratık sonunda ölürse, genç kahramanın bir şekilde hala canlı olup olmadığını ve bu korkunç dünya için her iki durumun ne anlama geldiğini merak ediyor. Gizli sonda, kahraman bunun yerine bir zihin kontrol cihazının fişini çekiyor gibi görünüyor. Son sahne, vücutlarının yere düşmesidir. Bu son, onların bir şey tarafından kontrol edildiğini gösteriyor ve oyuncular hala bundan tam olarak kimin ve neden sorumlu olduğuna dair teoriler üretiyorlar.
Night In The Woods
Night In The Woods, hikaye anlatımı nedeniyle indie topluluğunda sevilen bir yetişkinlik hikayesidir. Hikaye, oyunun olaylarını yansıtan ana karakter Mae Borowski ile sona erer. Kendisi akıl sağlığıyla ve üniversiteyi bıraktıktan sonra vermesi gereken önemli yaşam kararlarıyla yüzleşmek için mücadele ediyor.
Ne yazık ki, oyuncunun Mae ve arkadaşlarına tam olarak ne olacağını bildiği kısa ve mükemmel bir son yok. Bunun yerine, Mae'nin onlara verdiği tavsiyeyi düşünürken oyunculara ciddi ama umutlu bir his veriyor.
Red Dead Redemption
Red Dead Redemption, oyuncunun tanımak için çok zaman harcadığı kahramanı öldürerek zaten trajik bir şekilde sona eriyor. John Marston askerler tarafından vurularak öldürülür ve oyunun bakış açısı oğlu Jack'e dayanır. Jack, kısa bir süre sonra sadece babasının değil, annesinin de kaybıyla baş etmek zorunda kalır.
Bu sonun en tatmin edici kısmı, Jack'in babasının ölümünün intikamını almasıdır. Jack'in anne ve babası gittiğinde, Jack'in sadece 19 yaşında taşıdığı keder ve muazzam yükle nasıl başa çıkabileceğini merak ediyorsunuz.
Limbo
Limbo, hayranların platform oluşturma oyunu ve benzersiz estetiğiyle sevdiği, korkuyla dolu fantastik bir bağımsız oyundur. Oyun, kahramanın bir pencereyi kırıp en başından aynı ormana girmesiyle sona erer. Orada, ormanda tanıdık başka bir kişiyle karşılaşırlar. Hayranların bu sonla ilgili birden fazla teorisi var ve sembolizm doğrudan oyunun adı Limbo ile bağlantılı.
Bazıları, kahramanın karşılaştığı karakterin, onlarla birlikte ölen kardeşleri olduğuna inanıyor. Belki birlikte, Limbo'nun ruh dünyasında kapana kısılmışlardır. Nasıl öldükleri tartışmaya açık, ancak bazıları oyundaki kırık camların, dişlilerin ve ağırlıksız görevlerin görüntülerinin bir araba kazasında ölümlerine işaret ettiğini düşünüyor.
Bioshock Infinite
Bir oyun birden fazla zaman çizelgesi fikrini tanıttığında, işlerin karmaşık ve ilginç hale geleceğini bilirsiniz. Bioshock Infinite'de oyuncular hala baş karakter Booker'ın kaderini tartışıyorlar.
İkincil karakter Elizabeth'in olaylar dizisini planlamada ve tahmin etmede bir rolü olduğu hikaye boyunca ima edilir. Elizabeth'in tam olarak ne kadar bildiği ve çoklu zaman çizelgesini ne kadar etkilediği tartışmaya açıktır, ancak Booker'dan daha fazlasını bildiği anlaşılmaktadır.
Belki de en büyük tartışma konusu, Bioshock Infinite'in Booker'ın kayıp kızıyla yeniden bir araya gelebileceğini ima ettiği, ancak oyuncuların nihayet tekrar bir araya gelip gelmediklerini tam olarak teyit edemedikleri parlak bir emeği geçenler sonrası sahnesidir.