FM 22 Oyun Kurucu Taktikleri
Gelişmiş Oyun Kurucu, Derin Oyun Kurucu veya Geniş Oyun Kurucu kullanıyor musunuz Cevap, ne yazık ki o kadar basit değil. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, her şey istediğiniz taktik tarzınıza ve taktiklerinizle neyi başarmaya çalıştığınıza bağlıdır.
Oyun Kurucuları Doğru Kullanmak Önemli
Birden fazla oyun kurucu kullanmak, gerçek hayatta olduğu gibi, bazı taktiklerde çok iyi sonuç verebilir. Öte yandan, en iyi oyun kurma sihirbazınızı belirlemek ve ona sahada sihir yaratması için tam özgürlük vermek tercih edilebilir. İtalyan geleneğinde, ekibin geri kalanı için oyunu yöneten tek orkestratör kullanılır. Bu, 4-2-3-1 DM, 4-1-2-3 veya hatta dar elmas gibi Derin Yalancı Oyun Kurucu etrafında inşa edilmiş bir dizilişte en iyi sonucu verebilir. Böyle bir kurulumla, tek özel yaratıcınız mümkün olduğunca fazla alan elde eder ve bir tür oyun kurucu olarak işlev görmesine izin verir, rakip basından uzak dururken derinden paslar çıkarır.
Her şey sırayla. Kritik oyun kurma rolü için gereken olağanüstü bir oyuncuya sahip olup olmadığınızı nasıl belirlersiniz Yukarıda sorduğum soruların aksine, bunun cevabı çok daha basit. Her şey oyuncunun Niteliklerine bağlıdır. Her FM oyununda, her oyuncunun yapabilecekleri, Nitelikleri ile tanımlanır. Bu nedenle, oyuncunuzun bir oyun kurucu gibi davranmasını istiyorsanız, bu son derece zorlu rol için kesinlikle doğru Niteliklere ihtiyaçları vardır.
İlk olarak, iyi bir oyun kurucu, ister uzun pas, çapraz, bir-iki, isterse de oyundan çıkarma olsun, topu almaya her zaman açık olmalıdır. Bir oyun kurucunun etkinliği, topa harcadığı süre ile değerlendirilir. Takım arkadaşlarından topu almakta ne kadar iyi olurlarsa, onunla bir şeyler yaratmak için o kadar çok fırsat elde edeceklerini söylemeye gerek yok. Açık alanlara girmek ve pas almak için en önemli iki özellik Beklentidir. Oyun kurucunuz topa sahip olduğunda, doğru pası seçebilmelidir. Burada Kararları, Vizyonu ve Geçişi parlıyor. İyi özelliklere sahip olmak, paslarına, kaçırılan bir şans ile önemli bir asist arasındaki farkı yaratabilecek ekstra bir destek sağlayacaktır.
Oyun kurucu olmanın yan etkilerinden biri, bu tür oyuncuların gerçek birer mıknatıs olmasıdır. Bu sadece takım arkadaşlarından paslarla topu nasıl çektikleri ile ilgili değil. Ayrıca, onları oyun dışı bırakmaya veveya ondan topu çalmaya çalışacak rakip oyuncular için birer mıknatıstırlar. Neyse ki oyun kurucunuzun bu tür durumlarla başa çıkmasına yardımcı olacak özellikler var. Bunlara Denge, Çeviklik, Soğukkanlılık, İlk Dokunuş ve bir dereceye kadar Top Sürme dahildir. Bu özelliklerin dördünde de uygun değerler, oyuncunuzun yoğun muhalefet baskısı karşısında kaçabilmesini, top sürmesini veya sağlam durmasını sağlayacaktır. Yine, bir oyun kurucu olarak etkinlikleri, topu tutmalarına bağlıdır ve bu nedenle bu niteliklerin önemi göz ardı edilemez.
Benzersiz Oyuncu Özellikleri
Oyun kurma sanatında sadece oyuncu özelliklerinden daha fazlası vardır. Tüm son FM oyunlarında, her oyuncuyu benzersiz kılan, genellikle gözden kaçan bir unsur vardır - Benzersiz Oyuncu Özellikleri. Bazı menajerler, özellikle oyuncunuza tek bir özelliği öğretmenin oyun içinde önemli ölçüde zaman alabileceği gerçeği göz önüne alındığında, taktik oluştururken bunları gözden kaçırma eğilimindedir. Doğal olarak, bu, Nitelikleri geliştirmek için gereken değerli eğitim süresini alır, ancak özelliklerin gözden kaçırılmaması için iyi bir neden vardır.
Özellikler, oyuncularınızın taktik talimatları izleme şeklini önemli ölçüde etkileyebilir. Daha spesifik olarak, Oyuncu Özellikleri hem bireysel hem de takım talimatlarını geçersiz kılar. Bu, taktik oyununuzu ilk hayal ettiğinizden tamamen farklı hale getirebilir. Bu nedenle, oyuncu özelliklerini eğitmemeyi tercih ediyorum ve bunun yerine taktiğimle çelişenleri sık sık kaldırıyorum. Aslında, oyuncularıma daha fazla taktiksel esneklik ve taktiğim içinde farklı pozisyonlar ve roller arasında dönme özgürlüğü vermeyi tercih ediyorum ve belirli bir özelliğe sahip olmak bu çok yönlülüğü zorlaştırabilir. Örneğin, Ofsayt Tuzağını Yenmeyi Seviyor özelliğine sahip bir merkezi forvet, artık derinlere inmeniz gereken destek görevi forvetiniz olarak oynamaya uygun olmayacaktır. Topu Almak İçin Derine Kaçar özelliği, Kaçak Avcı olarak istediğiniz daha hücumcu bir forvette idealden daha az olacaktır.
Özellik yok kuralına tek istisnam, oyun kurucular söz konusu olduğundadır. Eşsiz Niteliklere sahip olmaktan en çok yararlanan rolün bu olduğuna inanıyorum. Bunun nedeni, bu özelliklerin teşvik ettiği bazı davranışların takım veya oyuncu talimatlarıyla tekrarlanmasının çok zor hatta imkansız olmasıdır. İdeal olarak, oyun kurucunuzun taktiğinizin geri kalanına göre daha yüksek bir seviyede çalışmasını istersiniz. Örneğin, defansif bir oyun tarzında bile, oyun kurucunuzun davranışlarında çok dikkatli olmasını istemezsiniz, ancak tüm takım için daha riskli talimatlar kullanmak denge için iyi olmayabilir. Bana göre, büyük bir çekiçle küçük bir çiviyi vurmaya çalışmak gibidir bu. Bu durumda özellikleri kullanmak, genel takım talimatlarından bağımsız olarak sadece oyun kurucuya ne yapması gerektiğini söyleyecektir.