Metro 2033 Hikayesi
Bir avuç hayatta kalan insan, şehrin metro sisteminde saklanmayı başarır, yedek parçaları kurtarır ve yiyecek için mantar yetiştirir. Sıçanlar veya ayılar gibi hayvanlar mutasyona uğrayarak korkunç canavarlara dönüşürken, birçok bölgedeki hava yoğun şekilde radyasyona maruz kalır ve gaz maskesi olmadan hayatta kalmak imkansız hale gelir. Fırsatçı haydutlar metro tünellerinde rehineleri ve malzemeleri ele geçirirken, Stalinistler ve Naziler arasında sürekli bir savaş durumu başlar. Rangers, metro içinde tarafsız bir barış gücü olarak ortaya çıkar.
HİKAYE NASIL DEVAM EDİYOR?
2033 senesinde, şimdi Sergi olarak adlandırılan VDNKh'nin kuzey istasyonu, Karanlık Varlıklar adı verilen gizemli yaratıklar tarafından saldırıya uğrar. Hunter adında seçkin bir Korucu, istasyon komutanının evlatlık oğlu Artyom adlı 24 yaşındaki hayatta kalan bir kişiden destek ister. Karanlık Varlıkların izini sürmek için ayrılmadan önce Hunter, Artyom'a künyelerini verir ve onları metronun başkenti olan Polis'teki üstlerine vermesini söyler.
Ertesi gün Artyom, komşu bir istasyon olan Riga'ya giden bir karavan için muhafız olarak yazılır. Yol boyunca, mürettebat bir psişik saldırıya aciz kalır, ancak Artyom etkilenmez. Karavan güvenliğe ulaştıktan sonra Artyom, kendisini Polis'e götürmeyi teklif eden kaçakçı Bourbon ile tanışır. İkili, Bourbon haydutlar tarafından öldürülmeden önce birkaç istasyon ve tünelden geçer; hatta Moskova'nın yüzeyi de keşfediliyor. Khan adında bir gezgin daha sonra Artyom'u kurtarır.
Artyom'a perili tünellerde ve güç durumdaki bir istasyonda eşlik ettikten sonra Khan, Stalinist bir rejim olan Red Line'ın kontrolü altında yaşayan kontağı Demirci Andrew ile görüşmesini tavsiye eder. Andrew'un yardımıyla Artyom, Red Line bölgesinden gizlice dışarı çıkar, ancak daha sonra düşmanları neo-Nazi Dördüncü Reich tarafından ele geçirilir.
Artyom, Pavel sonunda Artyom'a Reiche bölgesinden eşlik ederken ölmeden önce, iki Ranger, Pavel ve Ulman tarafından idamdan kurtarılır. Şimdi yalnız seyahat eden Artyom, bir mutant ordusunun Polis'e ulaşmasını engellemeye çalışan bir grup hayatta kalan insan ile karşılaşır. Başarısız olmalarına rağmen, Artyom kaçmadan önce genç bir çocuğu kurtarmayı başarır ve savunucular Artyom'un yüzeye çıkmasına yardım eder. Orada, onu Polis'teki Korucuların albayı Miller'la tanışmaya götüren Ulman ile tekrar bir araya gelir.
Polis yönetim konseyi nihayetinde yardım etmeyi reddeder. Ancak Miller, Artyom'a yedek planını anlatır D6 olarak bilinen ve Karanlık Varlıklar'ın Botanik Bahçeleri'ndeki kovanını yok edebilecek bir füze silosudur. D6'ya giden bir yol bulmak için Miller, Artyom'a bir harita aramak amacıyla Moskova Devlet Kütüphanesi'nde buluşmasını söyler.
Kütüphaneye giden Artyom, mutantlardan kaçınarak tek başına devam etmek zorunda kalır. Sonunda bir harita bulur ve hem Miller hem de Ulman'ın yardımıyla kaçar. Artyom'u, D6 komuta merkezini bulmak ve yeniden etkinleştirmek için bir operasyona katılan bir Korucu olarak işe alırlar. Artyom ve Miller, başarılarının ardından bir lazer yönlendirme sistemi kurmak için Ostankino Kulesi'ne tırmanırlar. Kısa bir süre sonra Artyom, Karanlık Varlık tarafından tetiklenen canlı bir halüsinasyon yaşar.
Halüsinasyondan sonra, oyun boyunca oyuncunun seçimlerine bağlı olarak iki olası son vardır. Gerçek sonda, Artyom füzelerin ateş etmesine izin vererek Karanlık Varlıkları yok eder. Alternatif sonda ise Artyom'a, Karanlık Varlıklar'ın barışçıl temas kurmak için halüsinasyonları kullandığını son dakika fark ederek lazer yönlendirme cihazını yok etme seçeneği veriyor. Bu son, yalnızca oyuncu, diğer insanlara yardım etmek ve çeşitli halüsinasyonlarda Karanlık Varlıklardan kaçmamak gibi belirli şefkatli eylemler gerçekleştirdiğinde kullanılabilir.