Pathologic 2 Hikayesi
Artemy çeşitli karakterlerle konuşur ve sonunda gizemli tiyatro yöneticisi Mark Immortell ile konuşabileceği ve 'ikinci bir girişim' talep edebileceği Katedral'e gider. Bu kabul edilir ve Artemy'nin bir trende, Kasabaya seyahat etmesi için zaman sıfırlanır.
Hikaye Nasıl Başlıyor?
Oyuncu, Artemy'yi bir dizi garip rüyalar ve vizyonlar aracılığıyla kontrol eder ve sonuçta oyunun gerçekten başlamasıyla sonuçlanır. 'Yol Arkadaşı' olarak bilinen bir karakterle diyalog yoluyla, Artemy'nin kasabada doğup büyüdüğü ancak uzun yıllar geri dönmediği ortaya çıkıyor. Babası Isidor Burakh, yerel hekim ve bozkırın yerli sakinleri olan Kin'in önde gelen bir üyesidir. Artemy'yi ergenlik çağında tıp eğitimi alması için başkente gönderdi, ancak şimdi 'büyük zorlukların' geldiğini belirterek geri dönmesini istedi.
Kasabaya vardığında Artemy, onu öldürmeye çalışan üç yerli tarafından karşılanır. Bir ara sahnede, saldırganları öldürür. Yakınlardaki veba doktor kıyafetleri içindeki yabancılar, yerel halkın, kasabanın önemli bir sakinini öldürdüğünden şüphelendiğini ve ona yapılan saldırının bir intikam eylemi olduğunu söyler. Yakında, aslında, iki kişinin görünüşte öldürüldüğü ortaya çıkıyor. Birincisi, kasabanın önde gelen liderlerinden ve daha önce ölümsüz olduğu varsayılan bir adam olan Simon Kain; ikincisi Isidor'dur.
Artemy'nin baba katili olduğundan şüpheleniliyor ve son olaylar nedeniyle olağandışı şiddete maruz kalan birçok kasaba halkı tarafından saldırıya uğradı. Özellikle eski bozkır efsaneleri olan 'Shabnak-adyr', kil bacaklı ve ölüm getiren bir yaratık nedeniyle genç kadınlar hedef alınmaktadır. 'Soul-And-A-Halves' olarak bilinen yerel bir çocuk çetesi, köpeklerini zehirleyen bir çocuğu bulmak için Artemy'den yardım isterken, Bad Grief olarak bilinen eski bir arkadaşı, yaralanan yerel bir adama yardım ister. Kasabanın ekonomisinin ve endüstrisinin lideri, 'Fat Vlad' olarak bilinen güçlü bir adam, Artemy'ye kefil olur ve masumiyeti geri gelir.
Babasının cenazesinde Artemy, babasının garip bir bıçak yarasından görünüşte öldüğünü keşfeder. Babasının mirasını, açık bedenleri kesme hakkına sahip özel bir Kin halkı kastı olan bir menkhu olarak kabul etmeye zorlanır. Bunu yaparken, ona yerel yedi çocuğun isimlerini içeren bir liste ve ayrıca 'udurgh' anlamına geldiği söylenen garip bir bozkır mührü verilir.
Bunların, babasının 'kasayı yeniden inşa etmede' en önemli olacağını düşündüğü çocuklar olduğunu ve ne pahasına olursa olsun güvende tutulmaları gerektiğini öğrenir. Binaların kenarlarında garip bir çürüme ve babasının eski yatak odasında uğursuz bir kara bulut da dahil olmak üzere köyde bir salgın belirtileri ortaya çıkmaya başlar. 'Kum Zararlısı' veya 'Kum Vebası' olarak bilinen bir veba kasabayı vurur, bir gün içinde insanları öldürür ve sonraki bölgeleri yağmacılarla dolu ve terk edilmiş halde bırakır.
Artemy, salgın başladığında gıda fiyatları hızla yükseldiği için, yiyecek ve para karşılığında hastanede günlük işleri yapmak zorundadır. Hastalığın kasabayı daha önce bir kez vurduğu ve Isidor'un enfekte olmuş bölgeye binerek ve içerideki herkesi ölüme terk ederek salgını engellemeyi başardığı ortaya çıktı. Twyre gibi kutsal bitkilerin büyümesini teşvik etmek için çıplak ayakla dans eden Kin kadınlarından oluşan bir kast olan genç bir gelin ile karşılaşır ve onu tanıyor gibi görünür ve sonunda kaderinin onu öldürmeye geldiğini söyler.
Artemy, babasının eski ekipmanlarını kullanarak bağışıklığı artıran tentürler üretebilir ve daha sonra bunları organlarla veya kanla karıştırarak antibiyotik ve ağrı kesici üretebilir. Eski bir bozkır köyünde yerdeki bir çatlaktan kutsal kan toplar ve bunu tentürlerle birleştirmenin hastalığın tedavi eden her derde deva bir ilaç ürettiğini bulur; ancak, sadece iki doz için yeterli kan vardır.
Bir Engizisyoncu, Aglaya Lilich şehre gelir. Kasabayı ne pahasına olursa olsun kurtarmak için gönderildi ve Artemy başkaları tarafından Engizisyoncuların doğası gereği manipülatif ve tehlikeli olduğu konusunda uyarıldı. Daha büyük miktarlarda kutsal kana nasıl erişileceğini keşfetmeye ve denemeye devam ediyor ve sonunda vebayı durdurmanın tek yolunun Polyhedron olarak bilinen bir kuleyi yok etmek olduğunu öğreniyor.
Son Gece
Gizemli 'udurgh', Kasabanın varlığı tarafından defalarca zarar görmesi ve neredeyse öldürülmesi nedeniyle kutsal kanı sızdıran Dünya'nın kendisine atıfta bulunur. Polyhedron'u yok etmek, herkesi iyileştirmek için bu kandan yeterince üretecek, ancak bu süreçte Dünya'yı öldürecek ve Kin'in birçok yönü de dahil olmak üzere dünyanın birçok 'mucizesinin' solup ölmesine neden olacak. Hangi seçeneği seçecekleri oyuncuya bağlıdır ya kule yok edilir ve kasaba kurtarılır ('Günlük' sona erer) ya da kule yerinde kalır ve Kinler Kasabayı kendi başlarına geri alırlar, Gece sonu yaşanır.