Tales of Symphonia Hikayesi
Oyun yerelleştirildi ve 13 Temmuz 2004'te Kuzey Amerika'da ve 19 Kasım 2004'te Avrupa'da piyasaya sürüldü. Japonya'da oyun ek içerikle PlayStation 2'ye taşındı ve 22 Eylül 2004'te piyasaya sürüldü.
Hikaye Nerede ve Nasıl Başlıyor?
Tales of Symphonia, Sylvarant adlı kurgusal bir dünyada geçiyor ve Lloyd Irving'i takip ediyor. Lloyd, dünyalarını kurtarmak için bir yolculuğa çıkmaya mahkum olan çocukluk arkadaşı Colette Brunel'e eşlik eder. Yolculukları ilerledikçe, Sylvarant'ı kurtarmanın kendilerine paralel bir dünya olan Tethe'alla'yı tehlikeye attığını öğrenirler. Oyunun ana teması sizinle rezonansa giren bir RPGdir.
Oyunun yazarı Takumi Miyajima, Tales of Symphonia'nın oyuncunun seçimlerine ve sevgi sistemine bağlı olarak benzersiz bir senfoni yaratmayı planladığını açıkladı. Miyajima, Zelos Wilder merkezli en önemli olaylarla birçok senaryo yazdı. Başlangıçta, Zelos'un ölümünün kanon olması gerekiyordu. Hayatta kalması sevgi sistemine bağlı olurdu Sevgi sisteminde en alt sıralarda yer alırsa erken ölür, orta sıralarda yer alırsa sonunda ölür ve yalnızca en üst sıralarda yer alırsa hayatta kalırdı. Ancak geliştirme ekibi Kratos Aurion'un partiye dönmesini önerdi ve ekip bunun nasıl çalışacağını tartıştı. Senaryodaki değişiklik, Miyajima'nın Zelos'un ölümünü hikayenin kanonik olmayan bir yolunda yeniden işlemesine neden oldu. Genellikle bağımsız bir hikaye olsa da, Symphonia görünüşe göre ilk Tales oyunu Tales of Phantasia ile aynı veya benzer bir zaman çizelgesinde geçiyor.
Lloyd Irving ve arkadaşı Genis Sage, dünyanın yenilenme yolculuğunda seçilen Colette Brunel ve koruyucuları Raine Sage ve Kratos Aurion'a eşlik ediyor. Yolculuğun amacı, Sylvarant'ı hayatta kalmaları için gerekli bir enerji olan mana ile doldurmaktır. Yolculuğun yolu, Colette tarafından açılması gereken beş tapınaktan oluşur. Yolculuklarında, Sylvarant'a paralel bir dünya olan Tethe'alla'dan gelen Sheena Fujibayashi ile tanışırlar. Onlara, yenilenme yolculuğu boyunca iki dünyanın birbirlerinin manası için nasıl rekabet ettiğini anlatır. Melek Remiel'den cevaplar bulmayı umarak, son mühürde onunla tanışır ve Remiel ve Kratos tarafından ihanete uğrar; ikisinin de Mithos Yggdrasill tarafından yönetilen kötü bir örgüt olan Cruxis'in bir parçası olduğu ortaya çıkıyor.
Parti, Tethe'alla'nın her iki dünyayı da kurtarmanın bir yolunu araması için ayrılır ve Zelos Wilder, Presea Combatir ve Regal Bryant'a katılır. Parti, her iki dünyada da Çağırma Ruhlarını uyandırmanın aralarındaki mana bağını koparacağını öğrenir. Cevap olduğuna inanarak, iki dünya arasındaki tüm mana bağlarını başarılı bir şekilde koparırlar. Onların eylemleri bunun yerine istikrarı bozar. Her iki dünyaya da mana sağlayan Great Seed, onun büyümesine ve katlanarak Sylvarant'ı yutmasına neden olur.
Kaotik Son
Kratos'un Lloyd'un Ebedi Kılıcı kullanması için malzeme topladığı ortaya çıkar. Başarılı olur, ancak Mithos görünürdeki ölümünden kurtulur ve Derris-Kharlan kuyruklu yıldızına kaçmadan önce partiden bir üyeye sahiptir. Mithos, Büyük Tohum'u yanına almaya çalışır, ancak Lloyd tarafından engellenir ve öldürülür. Lloyd, Ebedi Kılıcı kullanarak Sylvarant ve Tethe'alla'yı birleştirir ve dünyaya mana sağlamak için Büyük Tohumu Dev bir Kharlan Ağacına dönüştürür.