The Elder Scrolls IV: Oblivion Hikayesi
Hikaye Nasıl Başlıyor?
Hikaye, bilinmeyen bir suçtan dolayı bir hücrede hapsedilen oyuncu ile başlar. Bıçaklar olarak bilinen imparatorluk korumaları eşliğinde İmparator Uriel Septim VII, hapishaneye gelir ve imparatorun üç oğlunu öldüren ve şimdi onu hedef alan suikastçılardan kaçar. İmparator ve Bıçaklar, oyuncunun hapishane hücresinin, şehrin kanalizasyonunun bir kaçış yolu olarak işlev gören bir kısmına gizli bir giriş içerdiğini ortaya koyuyor.
İmparator tarafından affedilen oyuncu, grubu kanalizasyona kadar takip eder ve burada suikastçılar tarafından saldırıya uğrarlar. Bıçak kaptanı, çıkan kavga sırasında kesilir. Suikastçıların ellerinde ölmeye mahkum olduğunu bilen Uriel Septim, oyuncuya Tamriel'in Septim imparatorları tarafından giyilen Kralların Tılsımı'nı emanet eder ve oyuncuya onu Bıçakların büyük ustası Jauffre adlı bir adama götürmesini emreder. Hemen ardından suikastçılardan biri imparatoru öldürür. Oyuncu kanalizasyondan kaçar ve Cyrodiil'in açık dünyasına doğru yola çıkar.
Uriel Septim'in bir varisinin olmaması eski bir antlaşmayı bozmuştur - Oblivion'un önündeki engel, başka bir boyutta tehlikeli bir bölgedir. Oblivion'a açılan birçok kapı aktif olur ve Daedra olarak bilinen büyülü yaratıklar tarafından Tamriel istilası başlar. Bu yaratıklar, önlerine çıkan her şeyi öldürür ve yok eder. Jauffre, oyuncuya kapıları kalıcı olarak kapatmanın tek yolunun kraliyet soyundan birini bulup tahtı geri almak ve İmparatorluk Şehrindeki Ejderha Ateşlerini Kralların Tılsımı ile yeniden yakmak olduğunu söyler.
Bu kişinin Kvatch şehrinde rahip olan Martin adında gayri meşru bir oğlu vardır. Kvatch'a vardığında, oyuncu Daedra'nın şehri yok ettiğini ve çok az kişinin hayatta kaldığını fark eder. Devasa bir Oblivion Kapısı, ana şehir girişini engeller ve oyuncu, Oblivion'un uçaklarından biri olan Deadlands'ı içeriden kapatmak ve şehre erişime izin vermek için kapıdan geçmelidir. Kapıyı kapattıktan sonra, oyuncu Kvatch'a girer ve hayatta kalan muhafızların yardımıyla onu Daedra'dan geri alır. Martin hayatta kalır ve oyuncu onu Weynon Manastırı'na gelmeye ikna eder.
Artık Kvatch Kahramanı olarak tanınan oyuncu, Martin ile birlikte Weynon Priory'ye döner ve suikastçılar tarafından saldırıya uğradığını ve Kralların Tılsımı'nın çalındığını öğrenir. Oyuncu, Jauffre ve Martin'e Blades'in kalesi olan Cloud Ruler Temple'a kadar eşlik eder. Orada, Martin imparator olarak tanınır ve Bıçakların komutası verilir. Oyuncu isteğe bağlı olarak saflarına girer ve tılsımı aramak için yola çıkar. Oyuncu, bilgi topladıktan sonra, Uriel Septim'in suikastından ve muskanın çalınmasından sorumlu grubun, Daedrik Yıkım Prensi Mehrunes Dagon'a ibadet etmeye adanmış bir kült olan Mythic Dawn olduğunu öğrenir.
Tarikat, Dagon'un dünyanın gerçek yaratıcısı olduğuna inanır ve onu tüm kirliliklerden temizlemesini ister. İmparatoru öldürmek ve böylece Oblivion'un önündeki engelleri kaldırmak, bu fikri gerçekleştirmenin ilk adımıydı. Oyuncu, muskayı almak umuduyla tarikatın gizli buluşma yerine sızmaya çalışır. Oyuncu bunu yaptığında, tarikatın lideri Mankar Camoran, muskayı alarak bir portaldan kaçar. Oyuncu, portalı açan kitabı, portalı yeniden açmanın bir yolunu bulan Martin'e götürür.
Oyuncu, portalı yeniden oluşturmak için gerekli olan üç önemli eseri arar bir Daedric eseri, İlahilerin Kanı (bu durumda, ilk Septim imparatorunun zırhı yedek olarak kullanılır) ve bir Büyük Welkynd Taşı. Üçünün de alınmasıyla Martin, son bir malzemeye ihtiyaç olduğunu ortaya çıkarır Kvatch'ı harap edene benzer bir Büyük Kapının içinden bir Büyük Mühür Taşı. Martin ve Jauffre, Bruma şehrinin Daedra tarafından saldırıya uğramasına izin vermeye karar verir, böylece bir Büyük Kapı açılır. Bu olduğunda, oyuncu Taşı alır ve Kapıyı kapatır ve Bruma'yı da kurtarır.
Cloud Ruler Temple'da bir portal oluşturulur ve oyuncu, Mankar Camoran'ın yarattığı Cennet diyarına gönderilir. Daedra'yı, Mythic Dawn üyelerini ve engelleri geçtikten sonra, oyuncu Camoran'la yüzleşir ve onu öldürür. Oyuncu, Kralların Tılsımını Martin'e geri verir ve daha sonra Dragonfires'ı yeniden yakmak ve Daedric istilasını sona erdirmek için Bıçaklarla İmparatorluk Şehri'ne giderler. Şehri Daedra ve Mehrunes Dagon'un muazzam bir avatarının saldırısı altında bulurlar. Oyuncu ve Martin, Bir'in Tapınağı'na giden yolda savaşırlar.
Orada Martin, Dagon'un avatarına karşı güçsüz olduklarından yakınıyor ve onu sadece bir şekilde yenebileceklerini açıklıyor. Oyuncuya veda eder ve Kralların Tılsımı'nı parçalar, kendisini Zamanın Ejderha Tanrısı Akatosh'un ruhuyla birleştirir ve böylece Akatosh'un avatarı olur. Bir savaştan sonra Akatosh, Dagon'u Oblivion'a geri gönderir ve taşa dönmeden önce güçlü bir kükreme bırakır. Ruhu muska tarafından tüketilen Martin, atalarına katılmak için öbür dünyaya girer.
Oyuncuya telepatik bir monologda, iyimser bir ışık tutuyor ve Kralların Tılsımı yok edilirken ve taht tekrar boşken, Oblivion'un kapılarının artık sonsuza kadar kapalı olduğunu ve Tamriel'in geleceğinin artık oyuncunun elinde olduğunu açıklıyor. İmparatorluğun yüksek şansölyesi, oyuncuya kriz sırasındaki hizmetleri için içtenlikle teşekkür eder ve onu Cyrodiil'in Yedinci Şampiyonu olarak ilan eder.