The Forgotten City Hikayesi
The Forgotten City aynı adı taşıyan, eleştirmenlerce beğenilen The Elder Scrolls V Skyrim modunun tam bir video oyunu uyarlamasıdır. Hem 2021 oyununda hem de 2016 Skyrim modunda, The Forgotten City yapıtının hikayesi insanlık ve yasaları arasındaki varoluşsal ilişkiyi araştırıyor.
Oyun, kahramanın Karen adında bir kadın tarafından Tiber Nehri'nde yüzerken kurtarıldıktan sonra uyanmasıyla başlar. Karen onlardan yakındaki bazı harabeleri araştırırken ortadan kaybolan arkadaşı Al Worth'u aramalarını ister. Oyuncu söz konusu kalıntıları araştırırken, Roma İmparatorluğu dönemine, şimdi restore edilmiş şehre doğru gönderilir. Hikaye ilerledikçe ve oyuncu keşfetmeye devam ettikçe, şehrin tanrıların şartlı koruması altında olduğu, eğer biri günah işlerse, şehrin tüm vatandaşlarının eşit olarak cezalandırılacağı ve olarak adlandırılan bir sistemde altına dönüştürüleceği detaylandırılır.
Altın Kural
Altın Kural (başlangıçta Cüceler Yasası olarak geçer) bu video oyununun ve modun temelinde yer alır. Önceki sakinleri ve şimdiki sakinleri tasvir eden bu altın heykeller, görünüşe göre sadece onlara fısıldayan oyuncu tarafından duyulabilir. Altın Kural'ın yürürlüğe girmesi için kriterler olan belirli günahlar, sayısız çelişki kaydıyla, şehrin herhangi bir sakini için net değildir. Oyuncu, girdiği portala yeniden giriş yapabilir ve Altın Kural yürürlüğe girerse zaman döngüsünü yeniden başlatabilir, bu da önemli öğeler ve bilgiler gibi hem fiziksel hem de zihinsel nesneleri tutmalarına izin verir.
2016 ve 2021 Versiyonları
2016 modunda orijinal hikayesinden önemli ölçüde değiştirilmiştir; mesela bir Dwemer harabesinin ayarının antik Roma'nınkine kaydırılmasının yanı sıra senaryonun güncellenip yeniden yazılmasıyla büyük çalışmalar yapılmıştır. Orijinal hikayeye hem birden fazla son eklendi hem de genişletildi. Oyundaki her karakterin güçlü bir arka plan hikayesi ve argümanı vardır ve bu da oyuncuların oyunda aldığı kararları zorlaştırır. Gelecekte geliştirici, modlar aracılığıyla genişleme sağlamayı planlıyor.
The Forgotten City, Pearce'ın geliştirmesi için 1700 saatten fazla sürdü ve onun ilk büyük geliştirme projesiydi. Mod eleştirel beğeni topladıktan sonra, hem Amerika Birleşik Devletleri hem de Avustralya'daki çok sayıda AAA stüdyosundan iş için birkaç teklif geldi, ancak reddedildi. Mod daha sonra The Elder Scrolls V Skyrim Special Edition'ın konsol sürümlerinde yayımlandı ve oyun için en iyi Xbox One modlarından biri olarak kaldı.
2016 yılında, modun piyasaya sürülmesinden sonra Pearce, büyük bir teknoloji şirketindeki günlük işini bıraktı ve Modern Storyteller'ı oluşturmak için birkaç geliştiriciyi işe aldı. Ortaya çıkan geliştirme süreci dört buçuk yıl sürdü, Pearce'ın kendisi tarafından, diğer geliştiricileri kırmamak için uğraştığı zorlu geliştirme koşullarının çoğu, Pearce'ın halüsinasyon noktasına kadar haftada 80 saat çalışmasıyla devam etti. İşlem sırasında orijinal mod tamamen elden geçirildi; hikaye değiştirildi ve profesyonel seslendirme, benzersiz oyun mekaniği, orijinal bir orkestra müziği gibi çok sayıda iyileştirme yapıldı. Sonunda, orijinal senaryo kabaca 35.000 kelimeden iki katına çıkarak 80.000'in üzerine çıktı.