Wartales İnceleme
Wartales için yapılan ilk incelemeler oldukça olumlu, önümüzdeki dönemlerde açık dünya rol yapma oyunları arasında ismini duyurmaya devam edecek oyunlardan biri gibi duruyor. Oyuncuların sevdikleri veya geliştirilmesini istedikleri Wartales özelliklerini incelediğimizde karşımıza ağırlıklı olarak pozitif bir ilk izlenim çıkıyor.
- Karakter gelişimine çok fazla alan tanınmış olması
- Hikayeyi oyuncunun belirliyor olması
- Oyunun gerçeğe yakın mekanikleri
- Tatmin eden bir strateji kurma deneyimi
- Grafikler
- Oyunun depresif dünyası
- Oyun içi öğretici içeriğin yetersizliği
- Ses ve diyalog kalitesinde aksaklıklar
Geliştiğini Hisset
Wartales size hikayeye bir kaç ekip arkadaşı hariç hiçbir şeye sahip olmadığınız bir noktadan başlatıyor. Bu nedenle karakterlerin gelişimi için oldukça büyük bir alan sağlıyor. Her kazandığınız çatışmadan, hayatta kaldığınız saldırıdan sonra puan ve seviye atlamanız, yeni yetenekler kullanmaya başlamanız, yeni stratejiler keşfetmeniz, daha önce kullanmadığınız eşya ve silahlara sahip olmanız oyunu oynamaya devam etmeye motivasyon kaynağı oluyor. Ekip olarak geliştikçe daha büyük gruplarla girdiğiniz çatışmaları alabilmeye, daha stratejik savaşabilmeye, daha fazla insanı istediğiniz aksiyonu almak için motive edebilmeye başlıyorsunuz. Farklı karakterlere farklı meslek grupları atayabiliyorsunuz. O meslek grubundaki ilerleme sürecine şahit olabiliyorsunuz. Oyunun en sonu ve en başı arasındaki bu seviye farkı ise oyuncu için son derece tatmin edici oluyor.
Gerçeğe Yakınlık
Oyunun mekanikleri gerçeğe oldukça yakın olacak şekilde tasarlanmış. Sorumluluğunu üstlendiğiniz bir ekibiniz var ve bu ekibin hayatta kalması, karnının doyması, içi geçinmesi, teknik bilmesi gibi sorumluluklar sizin üzerinizde. Ekibinizdeki üyeleri hayatta tutabilmek için hepsine gerektiği kadar ve istedikleri şekilde yemek vermeniz gerekiyor. Eğer yeterince yiyecek sağlayamazsanız, çok kısa sürede yorulup kamp yapmak istiyorlar ve hızınızı düşürüyorlar veya ansızın gelen bir saldırıda oldukça güçsüz ve başarısız hareket ediyorlar. Eğer istedikleri türde yiyecek sağlayamazsanız bu sefer karakterler açlıktan ölebiliyor, örneğin kurtların et yemesi gerekiyor. Onları tahıl veya sebzeyle beslemeye çalışsanız bile nafile.
Yalnızca yemek değil, ekibiniz paralı askerlerden oluştuğu için onlara ödeme yapmanızı da bekliyorlar. Eğer ödemeleri geciktirirseniz veya çok azaltırsanız size yarı yolda bırakıp ekipten ayrılabiliyor hatta daha sonra karşı taraf olarak karşınıza çıkabiliyorlar. Sizden para istemeyen sadece yalnız kalmamak, bir grubun parçası olması için ekibe katılacak karakterler de mevcut. Fakat bu karakterler de strateji veya teknikten anlamıyor ve grubun savaş kalitesini düşürüyorlar. Ekonomik olarak fayda sağlıyor olsa bile stratejik olarak size geri çekiyorlar. Burada gerçek dünyaya yakın bir strateji kurmak oyuncunun görevi. Kaynak yetiştirmekte zorlanmayacağınız, kolayca ödeme yapabileceğiniz ve besin yetiştirebileceğiniz kadar küçük fakat vahşi hayvanlarla veya azılı haydutlarla karşı karşıya geldiğinizde de hayatta kalmanızı sağlayabilecek kadar büyük bir ekip kurmanız gerekiyor.
Veba Sonrası Dünya
Wartales, Veba Salgını sonrasındaki dönemi konu alıyor. Hala salgının etkileri büyük ölçüde devam ediyor. İnsanların davranış biçimlerinden, beslenme şekillerine, mesleklerden, dünyanın fiziki koşullarına kadar her şey Veba’dan nasibini almış oluyor. Bunu vurgulamak isteyen oyunun görsel dünyası oldukça depresif. Donuk ve soluk pastel renklerden başka bir renk görmek pek mümkün olmuyor. Bir kasabaya girdiğinizde sağınızda solunuzda çığlık çığlığa ağlayan insanları veya hasta şekilde bir köşede oturanları görebiliyorsunuz. Ayrıca oyun zorluk seviyesi olarak da o döneme yakın bir deneyim sunmak istemiş. Bu nedenle içine gireceğiniz savaşların veya çatışmaların hiçbirinin kolay olmasını beklemeyin. Wartales hem stratejik, hem askeri hem de psikolojik olarak zorlanmak isteyenlerin oyunu.
Oyun İçi Öğretici İçerikler
Oyunun içinde öğretici içerik yok denecek kadar az. Nasıl savaşmanız gerektiğini, nasıl strateji kurabileceğinizi tam olarak anlayabilmek için her yolu deneyip kendi kendinize keşfetmeniz gerekiyor. Savaş mekanikleri zor olmadığı için o kadar zorlamıyor olsa da, savaşın dışında yapabileceklerinizin sınırını keşfetmeniz bir öğretici içerik olmadan oldukça zorlayıcı bir hal alıyor. Örneğin, bir kervanın yolunu keserek elde ettiğiniz halatları bir yerlere tırmanmak veya yabani hayvanları ehlileştirmek için kullanabiliyorsunuz.
Fakat oyun size bunun yapılabileceğini söylemiyor. Ya deneyerek ya da şans eseri sizin keşfetmeniz gerekiyor. Bu özelliklerin içinde kurt veya ayı benzeri hayvanları bir ekip üyesi olarak alabilmek gibi grubun gücünü büyük ölçüde etkileyecek yetenekler var. Bunların oynanış içinde oyuncuya öğretilmek yerine keşfedilmeyi beklemesi, oyundan alınacak keyfi ve performansı oldukça azaltıyor. Ses kalitesinin oyunun diğer mekaniklerinin yanında sönük kaldığını da söyleyebiliriz. Bu oynanış ve grafiklere daha iyi bir ses dünyası dizayn edilebilirdi. Fakar oyun geliştirilmeye devam ediyor, önümüzdeki aylarda geliştirilmiş ses paketleri görmek mümkün olabilir.