Wo Long: Fallen Dynasty İnceleme
Wo Long, tarihsel kurguyu Team Ninja'nın iyi bilenmiş dövüş becerileriyle, doğaüstü ve büyüleyici kombat ile birleştiriyor. Oyunda, büyük olaylara karışan bir savaşçısın ve yol boyunca zorluk üstüne zorlukla karşılaşacaksın. Örneğin, henüz herhangi bir yeteneğiniz, özel silahınız ya da büyünüz olmadan oyunun ilk 10 dakikasında bir Boss ile karşılaşacaksınız. Şaşırtıcı mekanikleri ile Wo Long keşfedilmeye değer diyorsanız, oyunu sizin için inceledik.
- Dönemi ve kültürü yansıtan grafikler
- Efsane kombat mekanikleri
- Dövüşte özelleştirme seçenekleri
- Souls oyunlarına başarılı bir ekleme
- Hikayesi zayıf
- Loot sistemi geliştirilebilir
- Karakterlerin oyunda hiçbir önemi yok
- Teknik aksaklıklar, buglar, glitch
Wo Long: Fallen Dynasty Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
Oyunun Konusu
Wo Long'un hikayesi, Çin tarihindeki Üç Krallık dönemine aşina olanlara hitap edebilir. Bu doğaüstü hikaye, Han Hanedanlığının son günlerine odaklanıyor. Ölümsüzlük için savaşan krallıklar arasında bir güç mücadelesine dahil olan bir savaşçının kontrolünü ele alıyoruz. Oyunun hikayesi ve karakterleri hakkında daha fazla ayrıntı istiyorsanız, Wo Long: Fallen Dynasty Hikayesi içeriğimize göz atabilirsiniz.
Oynanış
Team Ninja, soulslike türünün nasıl yapılması gerektiğini çeşitli tecrübelerinin ardından oturtmuş görünüyor. Wo Long: Fallen Dynasty, Nioh 2'nin 2020'de ulaştığı seviyelere ulaşmayabilir, ancak şimşek hızında dövüş, cezalandırıcı ama aynı zamanda ödüllendirici zorluk, derin özelleştirme seçenekleri ile hayal kırıklığına da asla uğratmıyor. Aslında, savaş sistemini Dark Souls'a daha yakın olacak şekilde tamamen değiştirirken Nioh ile neredeyse aynı başarıyı elde ediyor.
Silah Çeşitliliği
Wo Long, oyuncuya çok çeşitli silah türleri sunuyor. Bunlar arasında düz kılıçlar, çift bıçaklar, sırıklar ve büyük tahta çekiçler bulunuyorr. Her silah türü için temel hareketler aynı olsa da, Dövüş Sanatları mekanikleri sayesinde her silah benzersiz iskeleyi başarıyor.
Seviyeler
Seviyeler (level), Nioh serisindekiler kadar geniş değil. Oyunda hala farklı seviyeler var ve hikaye boyunca alt savaşların kilidini açabiliyorsunuz. Bu daha küçük aşamalar, sizi birkaç odayı temizleyeceğiniz ve dalgalarla veya düşmanlarla karşılaşacağınız önceki konumlara geri götürüyor. Bu alt savaşlar genellikle daha az zaman alıyor ve ganimet, XP ve diğer ödüllerle ödüllendiriliyor. Wo Long'un dallara ayrılan yolları, kendilerine dönen uzun dolambaçlı yollardan ve döngülerden çok seviye tasarımına odaklanıyor. Daha yüksek seviyeli düşmanlar veya daha fazla ganimet ile çıkmaz sokaklara yol açmak yerine, seviye tasarımı açısından çok fazla değere sahip.
Loot Sistemi
Wo Long loot, Nioh'tan ve hatta Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin'den çok daha dengeli. Düşmanlar, onları yendiklerinde her zaman teçhizat düşürmedikleri için, ganimet damlaları dağılmış ve kazanılmış gibi gelir. Zırh veya silah olup olmadığına bakılmaksızın, aldığınız her öğeye bir yıldız derecelendirmesi eklenir. Bu derecelendirmeler, savunma veya hasar gibi temel istatistikleri etkilemez, diğer ganimetlerden daha nadir olan ganimetler için daha faydalıdır. Ayrıca belirli istatistikleri pasif olarak değiştirebilen özel efektleri vardır.
Moral Ranking
Her rakibin ve kendinizin savaşta ne kadar güçlü olduklarını gösteren bir Moral Sıralaması (moral ranking) vardır. Sadece düşmanları yenmek bu rütbeyi yükseltirken, bir düşmanın Moral Sıralaması sizden daha yüksekse daha hızlı yükselir. Wo Long'un geleneksel ilerleme sistemi hala çalışıyor. Hasar ve sağlık gibi istatistikleri iyileştirmek için XP harcarsınız. Moral sıralaması, karakterinizin her seviyede karşınıza çıkan düşmanlara karşı ne kadar güçlü olduğunu göstermek için kullanılır. Moral Sıralaması her aşamada sıfırlanır. Bu, bir yeri ilk ziyaretinizde genellikle daha düşük seviyeli düşmanlarla karşılaşacağınız anlamına gelir. Ancak bu her zaman böyle değildir. Bir yol, sizden önemli ölçüde daha yüksek Moral derecesine sahip taşınmaz bir figüre götürebilir. Bu düşmanları yenmek mümkündür, ancak bir hata çoğu zaman sizi öldürmeye yetebileceğinden risklidir. Her şey, risk alma ve Moral seviyenizde bir artışla ödüllendirilme isteğinize bağlıdır. Öldüğünüzde Moral sıralamanız düşerken, Fortitude sıralamanızın altına düşmez.
Ayrıca Moral seviyenizi yükselterek daha fazla Wizardry Spell’e (büyüler) erişebileceksiniz. Bu mistik yöntemler Spirit tüketilerek etkinleştirilebilir. Bu büyülerin her biri, beş farklı temel kategoriden birine girer. Patlayan kaya sütunlarının yanı sıra ateş topları, sivri uçlar ve buz sarkıtları oluşturabilirsiniz. Bu büyüler, belirli bir zamanda yalnızca dört tane olabilse de, savaşa derinlik ve derinlik katmak için kullanılabilir. Oyunda çok belirgin olmasa da bir taş, kağıt, makas mekaniği hakim. Ağaç büyüleri toprak büyülerini yener ve toprak da suyu yener gibi devam ediyor...
Grafikler
Wo Long'un PC'deki teknik sorunlar nedeniyle bu kadar sert eleştirilmesine gerçekten çok yazık oldu. Kilitlenmemiş bir seçenek olmamasına rağmen kare hızları genellikle 60 fps idi. Ancak bazı noktalarda oyunu aniden durma noktasına getirebilecek ciddi düşüşler yaşanmıyor değil. Yeniden başlatana kadar ekranı kaplayacak garip bir parıltı gibi görsel hatalar da vardı. Bu gözler birkaç glitch de gördü. Ayarları değiştirmek performansı artırabilirken, yama olmadan aksaklıklar hakkında yapabileceğiniz çok da bir şey yok. Eğer oyunu belli bir FPS düzeyinde kasmadan oynamayı başarabilirseniz, kalitesinin alsında hiç de fena olmadığını fark edeceksiniz.
Wo Long: Fallen Dynasty oynanır mı?
Wo Long Fallen Dynasty, Team Ninja'nın Nioh'undan farklı bir dövüş sistemine sahip, ancak yine de neredeyse aynı alanlarda üstün gelirken benzer alanlarda başarısız olabiliyor. Konu yakın dövüş silahlarıyla çarpışmaya geldiğinde, Wo Long’un bu alandaki en iyilerden biri olduğunu net bir şekilde söyleyebiliriz. Aksiyon heyecan verici ve hızlıdır. Dövüş aynı zamanda Sekiro'dan bu yana gördüğümüz en tatmin edici özellikleri kendisinde topluyor. Tüm bu güçlü yönler, zayıf bir hikaye anlatım sistemine ve düşman çeşitliliğinde hayal kırıklığı yaratan bir eksikliğe göz yummanızı sağlayabilir. Ancak, iyi açıklanmış hikâyeler, karakter gelişimi, yağma gibi ayrıntılara önem veriyorsanız veya küçük teknik sorunlar sizi çıldırtıyorsa, belki bu oyun gerçekten size göre değildir.